jet lag

Το Jet Lag είναι μια κατάσταση που βιώνει τεράστιο ποσοστό ταξιδιωτών και αντιμετωπίζεται με διάφορους τρόπους. O Happy Traveller ταξίδεψε, έζησε, δοκίμασε και σου παρουσιάζει τους καλύτερους τρόπους για να αποφύγεις ή να αντιμετωπίσεις το απεχθές σε όλους μας, Jet lag αποκλειστικά στο HappyTraveller.Gr.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ JET LAG -ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ

Δεν υπάρχει ακριβής τρόπος για να μεταφτάσουμε το jet lag στα Ελληνικά. Οι λέξεις που μπορούν να χρησιμοποιηθούν είναι  η χρονική υστέρηση, ο αποσυγχρονισμός αλλά και  η κιρκάδια δυσρυθμία.

Το jet lag είναι στην ουσία μια διαταραχή η οποία εξωτερικεύεται ως ένα “χάσιμο” αφού απορρυθμίζεται το εσωτερικό ρολόι του σώματος. Το φυσικό ρολόι του οργανισμού είναι υπεύθυνο για τον ύπνο και την εγρήγορση. Τα μωρά και τα παιδιά επηρεάζονται σπάνια από το jet lag. Τα πράγματα είναι δυσκολότερα όταν ταξιδεύεις προς τα ανατολικά σε σύγκριση με τα δυτικά. Όταν ταξιδεύεις σε χώρες με πολύ μεγάλη διαφορά ωρών έχεις το jet lag στο τσεπάκι σου -αν δεν ακολουθήσεις τις Happy Traveller συμβουλές-.

Πως να αποφύγεις το Jet Lag

Οι πιθανότητες να μην το πάθεις είναι μικρές. Αλλά η προσπάθεια αξίζει. Το jet lag επηρεάζει το 94% των ταξιδιωτών μακρινών ταξιδιών. Μπορείς όμως να αποφύγεις το jet lag με απλούς τρόπους.

-Προσάρμοσε το πρόγραμμα πριν φύγεις. Άρχισε να λειτουργείς όπως όταν θα είσαι στο μέρος που θα ταξιδέψεις. Κοιμήσου τις ώρες που θα κοιμόσουν και φάε τις ώρες που θα έτρωγες. Αυτό θα σε βοηθήσει εξαιρετικά στην πιο εύκολη ένταξη του οργανισμού σου στα νέα δεδομένα. (Ειδικά σε μεγάλα ταξίδια όπως Αμερική, Αυστραλία)
-Απόφυγε το αλκοόλ και τους καφέδες. Ειδικά κατά την διάρκεια του ταξιδιού. Καφέδες και ποτέ σίγουρα θα δυσκολέψουν την μετάβασή σου.
-Πάρε μελατονίνη. Η μελατονίνη μας κάνει να νυστάζουμε και μπορεί να βοηθήσει αρκετά σε τέτοιες περιπτώσεις. Πριν την πάρεις ρώτα τον γιατρό σου καθώς η μελατονίνη δεν είναι για όλους.
-Προσεγμένη έκθεση στο φως. Η έκθεση στο φως είναι από τα πιο σημαντικά πράγματα στο jet lag. Αν ταξιδεύεις προς Ανατολή, θα πρέπει να βλέπεις φως νωρίς το πρωί και να το αποφεύγεις αργά το απόγευμα. Αν ταξιδεύεις όμως προς τα δυτικά, πρέπει να κάνε το αντίθετο.

Jet lag συμπτώματα

Τα συμπτώματα που μπορεί να αντιμετωπίσεις καθώς θα βιώνεις ένα jet lag είναι διαταραχή ύπνου, πονοκέφαλος, κόπωση, ναυτία, δυσκολία συγκέντρωσης, δυσκοιλιότητα, διάρροια, απώλεια όρεξης, δυσπεψία ή ακόμη και μυϊκοί πόνοι. Χρειάζεται τουλάχιστον μία μέρα για να υποχωρήσουν τα συμπτώματα.

Τα συμπτώματα του jet lag μπορεί να ποικίλουν ανάλογα με το πόσες ζώνες ώρας έχει αλλάξει ο επιβάτης.

Jet lag αντιμετώπιση

Οι 10 υπερ λύσεις για το jet lag

  1. Προσάρμοσε το πρόγραμμά σου λίγες ημέρες πριν φύγεις. Προσπάθησε να κοιμάσαι τις ώρες που θα κοιμάσαι στην χώρα που θα επισκεφθείς και να είσαι ξύπνιος τις αντίστοιχες.
  2. Αν ταξιδεύεις ανατολικά πήγαινε για ύπνο μία ώρα νωρίτερα. Αν ταξιδεύεις δυτικά πήγαινε για ύπνο μία ώρα αργότερα. Καθημερινά μετατόπιζε μια ώρα -περισσότερο και λιγότερο αντίστοιχα- τον ύπνο σου για να πετύχεις τις επιθυμητές ώρες.
  3. Μην καταναλώσεις αλκοόλ και καφεΐνη καθώς μπορεί να χειροτερέψουν την κατάσταση. Ειδικά το αλκοόλ θα σε αφυδατώσει και αυτό δεν το θέλουμε καθόλου!
  4. Πίνε συχνά νερό. Η σωστή ενυδάτωση θα βοηθήσει σημαντικά στην γενικότερη κατάστασή σου.
  5. Όταν φτάσεις στην χώρα προορισμού σου, κοιμήσου όταν νυχτώσει και όχι νωρίτερα. Κάνε βόλτες στον ήλιο και προσπάθησε να ξεχάσεις τη νύστα σου. Το φως είναι πολύ σημαντικό για την ρύθμιση του φυσικού ρολογιού σου.
  6. Αν έχεις κάποιο σημαντικό ραντεβού και δεν εμπιστεύεσαι τον εαυτό σου με το jet lag, φρόντισε να φτάσεις στον προορισμό σου μια με δύο μέρες νωρίτερα.
  7. Ρύθμισε τα γεύματά σου με βάση τις ώρες της χώρας που θα επισκεφθείς πριν φύγεις από την χώρα σου. Μην περιμένεις να αλλάξεις συνήθειες στον καινούριο σου προορισμό.
  8. Μην φας όλα τα γεύματα που θα σου παρέχουν στο αεροπλάνο. Φάε μόνο τις ώρες που θα έτρωγες και στον προορισμό σου.
  9. Οι επιστήμονες έχουν ανακαλύψει πως η συνθετική μελατονίνη βοηθάει πολύ στην καταπολέμηση του jet lag. Συμβουλεύσου τον γιατρό σου για περισσότερες πληροφορίες.
  10. Ρύθμισε το ρολόι σου στην ώρα της χώρας που επισκέπτεσαι. Με αυτό τον τρόπο θα έχεις καλύτερη αντίληψη του χρόνου.

LEAVE A REPLY