Ταξιδεύω τα τελευταία 8 χρόνια της ζωής μου. Ακατάπαυστα και συνεχόμενα. Είναι κάτι που λατρεύω και είναι κομμάτι της ζωής μου. Όμως όπως θα ξέρετε όσοι ταξιδεύετε συχνά, τα ταξίδια κάποιες φορές δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για καλή διατροφή. Γίνεται, αλλά δεν είναι πάντα εύκολο και εφικτό.

Πάρα πολλές κοπέλες με έχετε ρωτήσει σχετικά με το πως έχασα τα κιλά της εγκυμοσύνης και ήθελα να σας απαντήσω σε ένα ολοκληρωμένο ποστ. Τα κιλά της εγκυμοσύνης τα έχασα ενώ παράλληλα δούλευα και ταξίδευα. Στην εγκυμοσύνη έβαλα 8,5 κιλά. Σήμερα που «μιλάμε» έχω χάσει 15. Κατέβηκα δηλαδή κάτω από τα κιλά που ήμουν πριν μείνω έγκυος. Πάμε να δούμε πως!

Αρχικά θέλω να μοιραστώ μαζί σας ότι από την αρχή της εγκυμοσύνης μου πρόσεχα αρκετά τι έτρωγα. Προσπαθούσα να τρώω κυρίως υγιεινά πράγματα για να δίνω καλά πράγματα στη μικρούλα και τελικά αυτό γύρισε και υπέρ μου και όχι μόνο υπέρ της.

Happy Mommy Info: Ο λόγος που άρχισα να τρέφομαι σωστότερα ήταν ότι διάβασα σε έρευνες (από τις οποίες δυστυχώς δεν έχω λινκ, αλλά αν το ξανάβρω θα το προσθέσω), ότι ακόμη και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης παίζει πολύ σημαντικό ρόλο η διατροφή της μαμάς, στην μετέπειτα ζωή και διατροφή του παιδιού της.

ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ: Στην εγκυμοσύνη μου πήρα 8.5 κιλά ενώ αυτή τη στιγμή έχω χάσει 15 συνολικά. Τα περισσότερα έφυγαν με το που γέννησα. Τα 3 με 4 που έμειναν έφυγαν μετά από ελάχιστους μήνες και μηδαμινή προσπάθεια από εμένα και θα σου εξηγήσω το ΓΙΑΤΙ.

Πρώτον. Η διατροφή που έκανα όλο το διάστημα της εγκυμοσύνης έπιασε τόπο, γιατί όλα αυτά μου έγιναν καθημερινότητα και δεν μου ήταν καθόλου δύσκολο να συνεχίσω να τρώω ξηρούς καρπούς, καλά λιπαρά, φρούτα, λαχανικά, κτλ. Αντιθέτως το έκανα με μεγάλη χαρά. Είχε γίνει κομμάτι της ζωής μου και πλέον επέλεγα συνειδητά να τρέφομαι σωστά. Όχι πάντα αλλά τις περισσότερες φορές.

HappyMommy – Info: Έβαζα στο πιάτο μου περισσότερα φρούτα, λαχανικά, ζυμαρικά & ψωμί ολικής άλεσης, ξηρούς καρπούς και super foods. Απεύφευγα το έτοιμο και γρήγορο φαγητό και τα συσκευασμένα προϊόντα.

Δεύτερον. Ο θηλασμός βοήθησε φοβερά όχι μόνο στα κιλά, αλλά και στην ψυχολογία και το δέσιμο με το μωρό μου. Φοβερό έτσι; Μια θηλάζουσα μαμά καταναλώνει ημερησίως 500 θερμίδες, ακόμη και αν ξαπλώνει όλη μέρα στον καναπέ. Τώρα αν συνυπολογίσεις ότι εγώ είχα συνέχεια τη μικρή επάνω μου (είτε με το μάρσιπο, είτε χωρίς) και γενικώς περπατούσαμε, κάναμε γυρίσματα, φτιάχναμε βαλίτσες και μεταφέραμε εξοπλισμό και πράγματα εεεε… τότε μάλλον η απώλεια ήταν μονόδρομος.

Happy Mommy Info: Ο θηλασμός έχει πολλαπλά οφέλη. Όχι μόνο προστατεύει το μωρό και του χαρίζει αντισώματα, όχι μόνο βοηθάει τη μαμά να χάσει κιλά αλλά διευκολύνει και την ταξιδιώτισσα μαμά, αφού δεν χρειάζεται να κουβαλάει τίποτα (μπιμπερό, γάλα σκόνη κτλ) παρά μόνο τον εαυτό της.

Τρίτον. Κατάλαβα ότι η διατροφή δεν είναι εχθρός αλλά σύμμαχος. Δεν χρειάζεται πια να αντισταθώ στη σοκολάτα. Την τρώω αλλά με μέτρο. Δεν αποχωρίζομαι ποτέ τα αγαπημένα μου μακαρόνια, απλά προτιμώ να τα φάω με φρέσκια ντομάτα και γενικώς σάλτσες χαμηλών λιπαρών.

Happy Mommy Info: Κατάλαβα με τον καλύτερο τρόπο, ότι σωστή διατροφή δεν σημαίνει πείνα, ούτε ότι τρως όλη μέρα μαρούλια. Υπάρχουν πεντανόστιμα και υγιεινά πράγματα χωρίς να βάλουμε δύο τόνους κέτσαπ, πολλά αλάτια και τηγανητά λάδια για να μπορέσουμε να τα φάμε.

Κάπου εδώ θέλω να προτείνω κάποιες λύσεις οι οποίες μπορεί να βοηθήσουν έγκυες αλλά και λεχώνες ή θηλάζουσες που ταξιδεύουν, έτσι ώστε να μην πάρουν ή ακόμη και να χάσουν κιλά:

  • Μην περιμένεις να πεινάσεις πολύ. Αν περιμένεις να βρεις τι θα φας όταν θα έχεις πεινάσει πολύ, την πάτησες. Πιθανότατα θα φας ό,τι βρεις μπροστά σου και αυτό στατιστικά, δεν θα είναι καλό. Φρόντισε να προγραμματίζεις από πριν το που θα φας ή αν αυτό δεν είναι εφικτό, έχε πάντα μαζί σου στην τσάντα σου ρυζογκοφρέτες, μπάρα ενέργειας, ένα φρούτο ή ότι άλλο καλύπτει τα γούστα σου.
  • Υγιεινό Γρήγορο φαγητό. Ακόμη και αν τελικά το fast food είναι μονόδρομος, πάντα υπάρχουν και υγιεινές επιλογές. Δηλαδή μπορείς να πάρεις ένα σάντουιτς ή μπέργκερ που θα έχει ψητό κοτόπουλο (αντί για τηγανητό), τυρί, μαρούλι και ντομάτα. Αντί για τηγανητές πατάτες, επίλεξε μια πλούσια σαλάτα (χωρίς ντρέσινγκ) με σκέτο λάδι και ξύδι. Μην πάρεις αναψυκτικό. Επίλεξε νερό, φυσικό χυμό πορτοκάλι ή σόδα.
  • Ψώνια για το δωμάτιο του ξενοδοχείου. Έχε πάντα προμήθειες ακόμη και στο δωμάτιο. Ειδικά το πρώτο διάστημα του θηλασμού θα πεινάς πολύ. Τουλάχιστον εγώ πεινούσα αρκετά. Οπότε μπορεί όταν βρεθείς στο δωμάτιο να σε πιάσει λιγούρα. Φρόντισε να έχεις κάτι ελαφρύ και υγιεινό όπως ένα γιαούρτι που σε χορταίνει. Αν δεν σου αρκεί βάλε μέσα φρούτα, βρώμη ή ό,τι άλλο σου αρέσει.
  • Επίλεξε μέρος διαμονής με κουζίνα. Η διατροφή σου πηγαίνει σε άλλο επίπεδο, αν όταν εκεί που βρίσκεσαι έχεις κουζίνα. Επίλεξε αυτόνομα σπίτια με κουζίνα, αυτοκινούμενα τροχόσπιτα και γενικώς φρόντισε να μπορείς να είσαι αυτόνομος όσον αφορά το φαγητό. Δεν φαντάζεσαι πόσο καλύτερα θα τρέφεσαι.

Happy Mommy Info: Η διατροφή σου δεν χρειάζεται να αποτελείται μονίμως από φρούτα, λαχανικά και πρωτεΐνες. Μπορείς να φας οτιδήποτε λαχταρήσεις. Την αγαπημένη σου καρμπονάρα, το λαχταριστό μπέργκερ, την υπέροχη πίτσα, την μοναδική κρέπα ή την πεντανόστιμη πάστα. Όλα χρειάζονται αλλά πάντα με μέτρο.

Επίσης θέλω να πω πως οι γυναίκες είμαστε αρκετά σκληρές μεταξύ μας. Και γιατί το λέω αυτό… Άκου!

Αν κάποια χάσει τα κιλά της εγκυμοσύνης γρήγορα θα πουν «ότι αυτή είναι εξαίρεση και ότι το δείχνει για να κομπλεξάρει τις υπόλοιπες», αν κάποια δεν τα χάσει θα πουν «ότι δεν προσέχει τον εαυτό της, αφέθηκε και έχει γίνει χ@ντρή, @σχημη κτλ». Γενικά Ό,ΤΙ και να κάνει μια γυναίκα θα βρεθεί κάποια άλλη γυναίκα που θα την κρίνει (γιατί θηλάζει, γιατί δεν θηλάζει, γιατί έχασε κιλά, γιατί δεν έχασε κτλ). Όλο αυτό είναι πολύ τοξικό. Μη δίνετε σημασία και αξία σε τέτοια άτομα.

Μη σπαταλάτε την ενέργειά σας σε όλους αυτούς που ακόμη και στο καλό έχουν πάντα να πουν κάτι κακό!

Τα 15 κιλά που έχασα δεν με έκαναν καλύτερο ή χειρότερο άνθρωπο. Με έκαναν απλά να ξέρω ότι μπορώ να βάλω ένα στόχο και να τον πετύχω. Δεν εκτιμάω περισσότερο τον εαυτό μου επειδή μπαίνω στα παλιά μου ρούχα, αλλά επειδή είδα ότι μπορώ με στοχοπροσήλωση να πετύχω ό,τι θελήσω. Το ίδιο προτρέπω να κάνετε και εσείς με ό,τι και αν θέλετε.

Κορίτσια μου. Μην απογοητεύστε. Όλα γίνονται όταν το θέλετε. Τα μωράκια σας θα σας βοηθήσουν με τον τρόπο τους και αύριο θα παραδειγματιστούν από εσάς. Να είστε δυνατές. Να είστε ο εαυτός σας και να μην υπερβάλλετε σε τίποτα. Όλα θα γίνουν οπότε και όταν πρέπει.

Σημείωση: Ό,τι προτείνω σ΄αυτό το ποστ είναι η δική μου προσωπική εμπειρία, σύμφωνα με το δικό μου σωματότυπο και οργανισμό. Δεν προτείνω σε κανέναν να κάνει οτιδήποτε, πριν ρωτήσει τον γιατρό του ή τον διατροφολόγο του. Το μόνο που προσπαθώ είναι να προάγω τον θηλασμό και να αναδείξω τα θετικά που έχει. Ευχαριστώ.

Περιμένω τα σχόλιά σας με τις εμπειρίες σας.

LEAVE A REPLY